Diari Al Fateh : 1

Posted: November 14, 2017 in ABSARIA

Salam Absarians. Benar benar lama tidak singgah di sini. Absar lalui hidup sama seperti kalian, masih mencari ,atau lebih tepati hanya teruskan kehidupan sebagai seorang manusia biasa. Bercakap perihal menjadi manusia yang lebih dari biasa, tentunya perlu pada usaha yang lebih dari orang biasa. Bukan sekadar dari katanya, tapi juga dari tindaknya.

Justeru apa yang dah Absar buat untuk jadi lebih dari orang biasa? emmm, makan je la yang lebih kut. : ) tak ada apa yang boleh dibanggakan. Sekadar seperti percikan api pada pemetik api sahabat perokok tegar . Absar mula sambung pengajian di peringkat sarjana, mula kembali menulis dan mula menjaga kesihatan. Namun momentom nya masih seperti banjaran titwangsa naik turunnya.

Cuma syukurnya,Absar diberi peluang ditemukan dengan orang-orang hebat akhir-akhir ini. Sebenarnya,setiap orang disekeliling kita ada manfaatnya dan ada pula ujiannya.Terpulang pada kita bagaimana mahu mentafsirkan nya.

Akhir Ramadhan lepas,17 Jun 2017 , Muhammad Al Fateh dilahirkan. Yup, ini waris Absar dan Cik Ra(my lovely wife). Antara insan yang dihadirkan tuhan untuk membawa perubahan pada Absar. Hampir 5 bulan sehingga ke hari ini, perjuang memberi kasih sayang kepada Al Fateh diteruskan. Saban harap menatap wajah kecil ini, apa mesej tuhan untuk aku tafsirkan. Absar masih atas gelombang. Kadang-kadang separa sedar, aku ini sedang di dalam pelayaran. Terus tenggelam andai badai menimpa berterusan kerana ketikan itu tangan kaku tak berbuat apa-apa.

Al Fateh, nama hebat dalam sejarah tamadun Islam. Penakluk,antara makna tersirat. Anak kecil ini ku tatap setiap saat,memandangnya menghilangkan resah. Namun itu bukan ceritanya. Cerita besar yang ingin kukhabar, Absar ingin terus mendaki. Hadir Al Fateh sewajarnya jadi pemangkin.Diari Al Fateh ini untuk Absar coretkan perjuangan Absar bangkit dari tenang seorang manusia biasa menjadi insan yang lebih berjasa.

Diari Al Fateh,hari ini ia bermula. Penulisan akan terus dipahat disini,andai masih ada absarians yang bersama. Doakan Absar dan ayuh kita bangkit bersama.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s