tak mengapa…ku kira ini penghapus dosa

Posted: January 22, 2016 in ABSARIA

Ku hitung hari demi hari berlalu pantas meninggal pergi mimpi yang kekal mimpi. Aku dan kamu masih umpama kelkatu mencari lampu, tanpa disedari hangat kalimantan yang bakal buat tubuh ku meronta. ku sangka ia cahaya bahagia,namun sebenarnya jalan derita.

Ini monolog makhluk bergelar manusia,seringkali tersilap menafsir tersalah melangkah. cukup iras lakunya semacam kelakatu,walau dilihat sudah banyak spesisnya rebah dimamah haba mentol panas,masih berpusu mencari bahagia yang palsu.

Aku tau dan kamu juga tahu. Namun sering kali keliru. mana satu jalan yang harus dituju. Terkadang hati sudah yakin dengan pilihan iman,namun saat diuji nafsu,iman sudah menjadi kelabu,jiwa kelkatu merasuk fikiran,menjadi pilihan.Aku dan kamu…sekali lagi menjadi kelkatu. Mencari cahaya bahagia,tapi sebenarnya ,haba yang membawa duka dan lara.

Sudah banyak kali aku merintih,minta dosa ini diampunkan, kerana aku sudah penat berjiwa kelakatu,yang kelabu dalam mentafsir pilihan. Sebolehnya sudah tidak mahu menoleh ke belakang, kerana sakitnya bukan kepalang. Kadang kerana cinta ,aku jadi gila bayang. Kadang kerana nafsu,aku seperti ditampar sehingga terhuyung hayang.Sakitnya…bukan kepalang. Tak mengapa…ku kira ini penghapus dosa.

Leave a Reply

