Sebenarnya…

Posted: November 25, 2011 in ABSARIA

Sebenarnya,aku tersangat benci…

Sebenarnya,aku tersangat mahu..

Sebenarnya aku tersangat sedih…

Sebenarnya aku tersangat rindu…

Sebenarnya aku tersangat cemburu..

Namun yang sebenarnya itu sentiasa digelapkan…

Maka yang palsu itu terhampar…

Setengah mengatakannya Hipokrit,

Setengah pula memanggilnya memendam rasa,

Tak kurang pula menngelarkan ‘Penyakit telan saja demi mereka’

Ini yang aku mahu cerita,

aku lebih bersedia untuk ‘terus telan saja’..

Tapi hari ini,yang Sebenarnya itu pula yang terdampar ditepian bibir,

Pantas dan lancar saja katanya,

Jelas dan jernih saja wajah bencinya,

Telus dan cetus saja cemburunya…

Sebenarnya sudah menjadi benar dan sebenarnya,

Tapi kala dan kali ini aku lebih selesa dan ceria,

Maka konklusi diskusi ini,

Pancar dan damparkan saja yang Sebenarnya itu,

Percayalah wajah yang benar dan membenarkan bakal terpancar,

Maka barulah kamu yang sebenarnya akan lahir dan zahir ke dunia sebenar.

Comments
  1. sara says:

    sy suke yang ni.. hehe:)

  2. sara says:

    wat byk2 lagi.. nanti saya bace lagi.. hehe..

Leave a Reply

