Mengeluh lagi..

Posted: March 12, 2011 in ABSAHAN

Bosan sudah berjanji pada diri untuk tidak mengeluh lagi…namun,sering janji itu hanya tinggal janji..aku mengeluh lagi..Benar,fokusku sudah lari. Abah sempat berpesan semalam mengenai fokus. Sentap, jarang sekali bibir insan yang sarat jasanya ini mengukir kata sedemikian rupa. Mungkin dek kerana itulah aku seumpama berpinar seketika runsing dan pusing memikirkan arah ku yang kian hari kian mencapah.

Fokus. Sememang sukar diperolehi dan sukar pula dipahatkan dalam diri. Awal fokusku,tampak berani dan yakin diri. Sehingga ramai yang termakan dan sudi berbakti. Di pertengahan nya,aku lemah. Hilang inspirasi. tenggelam dalam bayang sendiri. Aku selesa. Seumpama tiada singa yang memaksa aku terus berlari biar pun terluka,

Enak aku melayan kehendak diri dan melempiaskan kemahuan nafsu,aku terus dibawa arus keselesaan. Sedangkan ramai yang terus berlari,saingan ku hampir ke garisan penamat mereka. AKU ? hmm,aku mengeluh lagi…

Namun ,aku mahu terus berjanji. Kerana aku yakin,biarpun tidak semua janji itu dapat ku penuhi,cukuplah satu untuk bawa ku pergi dari bayangan kemalasan diri sendiri.

Comments
  1. usaha,jangan putus asa..tiada istilah mengeluh di perjalanan..untk diri sy juga! gud luck integriti!

Leave a Reply

