Aku Dirantai Rindu…

Posted: February 2, 2011 in ABSARIA

salam alaik..tajuk entry kali ini tampak seperti datang nya dari seorang yang agak jiwang.Hahaha.Benar,aku dirantai rindu..entah kenapa,aku merasakan detik detik semester akhir ini semakin cepat singgah hari demi hari. Usai menyelak blog blog rakan sekelas yang teruja dengan entry entry baru memaparkan gambar gambar hari hari terakhir,seolah olah cuba menyedarkan lagi bahawa detik yang tinggal amatlah singkat.Tak sampai 4 bulan lagi bumi unisza ini akan ku tinggalkan.

Jenis manusia macam aku ni ,sebelum rindu sebenar datang ,aku sudah rindu..sebelum sedih sebenar datang,aku sudah sedih..haha,lawak bukan. Bagi diriku,ini satu kelebihan. Tuntas,aku cuba habiskan masa seberapa lama bersisakan baki masa yang ada.Biarpun cuti semester,terasa berat untuk ku tinggalkan kampus ini. Dalam menghitung hari,ku hitung jua apa yang sudah ku kecapi hasil dari ladang tanaman kampus ini.Banyak,sangat banyak.

Bermula dari metafora persahabatan sehinggalah monolog kepimpinan. Diri ku terbina oleh persekitaran kampus ini. Aku suka memerhati.Lagak dan gaya sang siswa mahupun lenggok anggun sang siswi sentiasa menjadi guru buat diri ku melangkah setapak ke depan. Senoir dan junior punya kehebatan tersendiri. benar,manusia yang diutus memimpin manusia. Junjungan mulia Muhammad SAW diturunkan menyempurnakan hidup ummat insani.Tuhan tak hantar malaikat untuk pimpin bani Adam.

Benar,aku dirantai rindu.Rindu ku pada teman yang sentiasa menyemarakkan api perjuangan.Rinduku pada rakan yang menjadi contoh dan teladan. Rindu ku pada adik adik sumber inspirasi ku penerus dan peneraju pergelutan.

Namun ,hidup perlu diteruskan.Episod dan lembaran baru kehidupan yang sudah lama ku nantikan. Aku mahu coretkan sejarah .Paling tidak untuk ku kenang dan ceritakan buat dodoian sang cucu . Hmm,Benar ,aku dirantai rindu…

P/s: Tajuk entry adalah sumbangan seorang teman..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s