Susahnye nak senyum…

Posted: September 2, 2009 in ABSARIA

ingat lagi lirik lagu maybank? …Senyum seindah suria,yang membawa cahaya,senyum lah dari hati ,dunia mu berseri…nak nyanyi lagi ,sambung sendiri k.Hmmm,tapi apa yang ingin saya ceritakan adalah ,senyum ini saya kira satu kemestian bagi seseorang yang hidup bermasyarakat.Kata Al fadhil ustaz fadhilah kamsah,syarat pertama untuk jadi orang berjaya adalah S.E.N.Y.U.M. Pernah saya ditegur kerana susah nak senyum.Kata mereka saya garang dan tak kurang juga yang berpendapat saya sombong dan kerek pada mulanya.Yup,saya akui,kesilapan maha besar apabila terlalu kedekut dengan senyuman.Saya kagum dengan beberapa orang rakan yang sentiasa senyum walau apa jua keadaan sekalipun.Hakikatnya bukan mudah,menyembunyikan gelora di hati dengan berlapikkan senyuman.Kadang kala saya sedar,walau saya dalam keadaan tenag tanpa sebarang masalah,saya masih gagal untuk ukirkan senyuman.Bermakna,kalau saya x senyum,bukan bermakna saya ada masalah.Tapi bermula dari sekarang ,saya kira,amat perlu untuk mulakan senyuman walau apa keadaan sekalipun.Tak kira la,susah ke,senang ke,SENYUM itu wajib.Emmm,seronok bila tengok itik di tasik,bergerak dengan tenang di permukaan air,walau kita tahu,di dalam air,kaki si itik bergelodak untuk mengapungkan badannya dan mengerakkannya.Benar,kadang kadang guru itu ada di sekitar tanpa kita sedar.Okeh,…lets get laugh,opsss.smile enough.Hahaha.Moga transformasi dapat dipatri.

Advertisements
Comments
  1. izzuddin2020 says:

    kena senyum selalu..baru ceria datang bertalu-talu!!!…hehe.

  2. noffanoffi says:

    saya sokong encik iz..senyum senyum senyum:)

  3. mujahid ANBU says:

    salam abg…lama dah x komen..senyum itu datang dari kasih dan sayang..ikatan itulah menyebabkan keringat peluh di dahi ayah..terukir senyuman nan indah di wajah…letih tubuh ibu..masih tersenyum tidak jemu…terjadi semua kerna kasih dan sayang..senyum selalu…biarkan ceria dan tawa datang bertalu..nikmat hidup di dunia baru,mengutip bekalan menuju nikmat akhirat yang abadi..itulah matlamat yang satu…

  4. ajahsyed says:

    saya selalu senyum kan?

  5. hanan says:

    kalu kita selalu senyum…kita akan sentiasa nmpk awet muda sbb bila senyum hanya sikit otot muka yg kita guna…tapi kalu kita xsenyum..kita cepat nmpk tua sbb bnyk otot muka yg kita guna kalu muka msm…betul kah teori ku ini? bob kan comel kalu senyum =)

  6. aizat anwar says:

    senyum seindah suria kan?biar banyak dugaan dan gelora yang mendatang tapi yang penting senyum…lets smile bro!
    p/s:kertas kerja penubuhan kelab aku ada..mai la rumah usang aku B 2-4/4

    • absarlegal says:

      Yup,let smile,even to those who don’t want to smile to us,hahaha.Thanks,nanti aku pergi ambik.Nak buat penubuhan kelab bloggers UDM.Hahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s