Semangat Baru…

Posted: August 3, 2008 in ABSARIA

Salam rakan sekalian,asif jiddan liannahu tinggalkan blog ini lama lama.hahaha,cakap arab sket.Hmmm,Saya baru saja pulang dari sabah bagi menyertai pertandingan debat alam sekitar yang diadakan di Universiti Malaysia Sabah (UMS).Alhamdullilah pencapaian UDM agak memberangsangkan.Saya dinobatkan sebagai pendebat terbaik bagi 3 pertandingan,melawan UKM,UUM,dan UTHM.Hmmm,by the way ,coach cakap,still lot of thing need to improve.Yap,saya akui…masih perlu terus belajar dan belajar.Namun dalam masa yang sama,saya akan terus berjuang dalam dunia debat ini bagi melahirkan generasi pelapis bagi universiti tercinta.Mmmm,banyak yang ingin dikongsi semasa di sabah.Ums yang cantik,orang sabah yang mesra dan macam macam lagi.Tapi yang best dapat jumpa dengan ramai orang orang hebat.Selain dapat jumpa pendebat pendebat yang berkaliber,ramai juga tokoh tokoh terkenal yang secara kebetulan terserempak di sabah.Antaranya Datuk Johan,pengacara femes.huhuhu,beliau yang paling terbaru mengendalikan debat antara DSAI dan Datuk Shabery chik.Saya juga sempat bersembang dengan datuk Che Mat Jusoh,Presiden FAM negeri Terengganu,mantan,YDP dewan undangn Negeri Terengganu.Hmmm,akhirnya kami pulang dengan SEMANGAT BARU. Semangat untuk membaiki diri untuk menjadi lebih baik,dan membawa adik adik untuk menjadi lebih baik.Sampai je semenanjung,saya telah terima satu sms yang menjemput saya bagi menjadi ahli panel dalam program anjuran Kelab Bahasa dan Intelektual pelajar (KBIP).Saya tanpa fikir panjang terus menerima jemputan tersebut.Topik yang diberikan berkenaan dengan kelesuan semangat patriotik di kalangan mahasiswa.Mengikut perancangan ,forum ini akan berlansung pada 21hb ini .Jadi masih banyak masa untuk bersiap sedia.Dalam minggu ini agak banyak cerita baru,semalam baru selesai satau forum.Tajuknya ‘Mahasiswa Gemilang’,anjuran Fakulti Kontemporari Islam(FKI).Saya dijemput oleh Presiden FKI sendiri.Sebenarnya,lebih kepada menjadi bidan terjun bagi menggantikan beliau yang tidak dapat hadir.Masa yang diberi hanyalah sehari bagi menyiapkan sedikit persediaan.Walaupun demikaian,saya tetap terima pelawaan tersebut,kerana jauh di sudut hati,saya cukup menyanjung aktiviti2 yang cuba menjentik pemikiran mahasiswa supaya mereka sedar peranan mereka.Alhamdullilah ,semua berjalan lancar.Saya digandingkan dengan 2 lagi ahli panel yang hebat hebat;Presiden MPP UDM,saudara Sabir dan Preisden MPP Institut perguruan kuala terengganu,saudara Sharil nizam.Banyak respon positif yang saya terima selepas forum tersebut.Hmmm,selepas forum tersebut ,saya menerima beberapa tawaran dari peserta forum,untuk adakan ceramah motivasi ditempat mereka.Hahaha,agak terharu sebenarnya.Niat utama diri saya adalah untuk melihat mahasiswa itu bangkit dan kembalikan kegemilangan mahasiswa itu sendiri.InsyaAllah,jika ada kelapangan,saya akan cuba untuk penuhi,jika tidak ,saya akan syorkan pada sesiapa yang lebih layak.Bagi saya,tak kisahlah siapa pun yang menjadi penyampainya,asalkan mesej itu dapat diterima oleh yang memerlukannya.Mmmmm,mari kita beralih ke bidang bisnes skit.Syarikat saya,GP Agro Enterprise sdn bhd. telah dijemput untuk memberi ceramah tentang teknik penternakan lintah secara efektif;9hb ogos 2008,di blok ali ,pukul 8.30 mlm.Agak sedikt masa yang diperuntukkan ,namun kami akan berusaha untuk penuhi permintaan penganjur;Kelab keusahawanan UDM.Baiklah,rasanya dah banyak yang saya bebelkan,huhuhu,Moga2 kita terus sukses!Jumpa lagi.

UDM’s Debaters

Advertisements
Comments
  1. nurZ says:

    Tahniah (o_0)v

  2. nurZ says:

    Tahniah! (o_0)v

  3. dj says:

    ALL The BEST.sHAre R ILMU TU sKet…

  4. awek borhan...hehe says:

    tahniah la borhan atas pencapaian kat ums tu…walaupun dah terlambat tp borhan kena salahkan zulaikha…sebab ye baru ajar org macam ne nak antar komen kat borhan..hehe

  5. me says:

    hahahahaha,…
    muke cam nak telan org je…
    memang ptt r menang…
    org takut tgk muka lu lah bro!!
    hahahahahahha…
    jgn marah…
    just kidding…
    anyway, congrats…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s