Kelainan?

Posted: July 12, 2008 in ABSARIA

Selamat bertemu kembali…Hmmm,pada post sebelum ini saya menjanjikan kelainan yang akan saya bawa,hakikatnya agak payah untuk mencari kelainan,rutin tetap rutin.Tapi apa yang telah saya cuba buat adalah untuk terus cuba agar seharian tidak menempuh benda yang sama;saya gunaka jalan lain untuk ke tempat yang sama,saya berkenalan dengan orang baru,dan berkunjung ke tempat yang baru.Segalanya yang saya buat menimbulkan satu persoalan.Apa perlunya KELAINAN ? Dalam versi yang lebih tepat mengikut tafsiran saya…Special Edition.Dari dulu saya cuba mencari kelainan dan terus cuba untuk tidak sama dengan orang lain.Orang cakap benda tu betul,saya cakap benda tu salah,saya buat A,orang lain buat B, Orang pakai baju Melayu ,saya pakai jubah Arab…gitulah lebih kurang ceritanya.Nape ek perlu berlaku demikian? Why i should be different ? Yup,saya sentiasa tergambar ada saya poster motivasi yang berharga Rm 10.00 sekeping,tertera di situ,’I’M NOT CREATE TO BE COMMON PERSON…’ Hmm,tanpa memikirkan kenapa saya tidak dilahirkan sebagai manusia biasa,saya terus berpegang pada ayat ini.Saya yakin pasti saya akan ketemui jawapannya.Namun,sehingga ke saat ini saya tidak jumpa jawapannya.Tapi saya tetap akan mencari kelainan. Oklah,kita tinggal sebentar isu kelainan,mari saya ceritakan apa yang dah saya lalui…kita mulakan terus dengan semalam,emmm,di awal paginya saya dan beberapa ahli debat berkumpul untuk bincangkan beberapa perkara berkenaan persatuandan selepas itu ,kami bersurai ,sebahagian lagi dari hari tersebut digunakan hanya untuk packing lintah yang akan dihantar ke Pineng dan batu pahat.Agak banyak jugak amaunnya.Alhamdullilah ,selesai tugasan saya.Di malamnya pula menemani kawan ke Mydin Mall tercinta untuk shopping skit2.Tapi dalam masa yang sama terserempak dengan seorang teman yang dah lama kenal,tapi ‘statusnya’ masih kabur2.So,saya beralih landasan,dari mahu menemani kawan shopping,ke dinner bersama teman lama.Huhuhu,bukan lupa kawan,tapi ambil kesempatan namanya.Hmmm,banyak perkara yang kami sembang,termasuklah perkara yang agak serius; its about the future! Kami bersepakat yang jodoh di tangan tuhan,so buat masa ni kami tumpu pada usaha untuk menaikkan imej diri dan mencari Al fulus.huhuhu.Thats better then menanggung rindu yang tak pasti,hingga semua perkara tak menjadi.By the way saya ada ambil gambar kenangan,jari jemari teman lama ni sebagi koleksi peribadi.Kenapa jari jemari? hahaha Maybe sebab nak cari kelainan kut.Sebabnya adalah rahsia.HUhuhu.Then,kami besurai selepas saya dapat mesej dari kawan yang dah habis shopping.Pada hari tersebut,agak banyak perkara yang menduka citakan .Huhu,antaranya,kunci bilik terperangkap dalam bilik,so tak dapat nak masuk bilik,tambah lagi dengan tayar motor pancit dalam perjalanan balik ke kampus.Sedih kan? nak buat macammana,DUGAAN…Hmmm satu hari yang panjang,penuh dengan pengajaran dan kenangan.
Okeylah,setakat ini lah kawan,saya bercadangan untuk bercerita berkenaan ‘KELAINAN’…Why we should be DIFFERENT Kenapa guna Should,Tak guna Must? Sebab ia adalah optional kepada semua.Semua nya atas pilihan kita.Kay guys,c u soon.

Leave a Reply

